Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsument kieruje się własnym rozumem, a nie tylko sloganem reklamowym

28 kwietnia 2017 | Prawo w biznesie | Mateusz Adamski

Zmiana stosunków gospodarczych w ostatnich latach, zwiększona liczba firm reklamujących swoje produkty lub usługi pozwoliła oswoić się z wszechobecną reklamą. Tym samym pozwoliła na dokonywanie wyborów po analizie produktu, a nie tylko pod wpływem reklamy.

Takie stwierdzenie znalazło się w niedawnym orzeczeniu Sądu Okręgowego w Częstochowie.

Sąd ten rozstrzygał spór dwóch spółek X i Y, działających na rynku tabletek i kapsułek do zmywarek. Spółka X zarzuciła spółce Y czyn nieuczciwej konkurencji. W ramach postępowania zabezpieczającego wniosła m.in. o nakazanie zaprzestania używania sloganu reklamowego „najlepsza tabletka na przypalenia" w reklamie telewizyjnej i internetowej.

Rzadkie zabrudzenie z creme brulee

Spółka X podniosła, że ze względu na fakt, iż obie firmy konkurują na rynku tabletek i kapsułek do zmywarek, działania reklamowe jednego podmiotu mają istotny wpływ na interesy majątkowe drugiego podmiotu. Kapsułki i tabletki do zmywarek wytwarzane przez jedną i drugą spółkę są produktami z tej samej kategorii cenowej, służą do zaspokajania tych samych potrzeb. Decyzja o ich zakupie jest podejmowana przez klientów szybko z uwagi na ich stosunkowo niską cenę i przynależność do tzn. produktów szybkorotujących – produktów sprzedawanych często i po względnie niskich cenach. Decyzja kupujących jest bardzo często podejmowana pod wpływem przekazu reklamowego i informacji w nim zawartych przy założeniu, że są to informacje rzetelne, wyczerpujące i prawdziwe. Obraz przekazany w reklamie skierowanej do potencjalnego kupującego musi być spójny i powinien...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10737

Wydanie: 10737

Spis treści
Zamów abonament